FAQ för meetrd.se

Hur bokar jag ett rum?

För att boka ett rum klickar du på knappen ”Sök mötesrum” på startsidan. Välj sedan antal personer mötesrummet ska rymma samt när du vill ha mötet. Du kan också välja vilket företag du vill hålla mötet hos. Därefter väljer du det rum du tycker passar bäst genom att klicka på bilden av rummet. Ange sedan vilken tid du vill att mötet ska äga rum på och klicka på ”Skicka bokningsförfrågan”. Du får svar inom 24h om din bokning har gått igenom. Du som gäst kan sedan välja att avboka mötet fram tills att mötet startar om inget annat anges vid bokningstillfället.

Om du bokar för första gången kommer du ombedjas att skapa ett användarkonto för att kunna boka rum. Om du redan har ett användarkonto är det bara att logga in på ditt befintliga och fortsätta med bokningen.

Observera att samtliga priser är exklusive moms, då vi i första hand riktar oss mot företag. Momssatsen ligger på 25% av utskrivet pris. Då värden kan ändra satt pris för er bokning vid godkännandet ber vi dig som gäst att säkerställa att ni godkänner priset.

Hur skapar jag ett användarkonto?

Klicka på Logga in uppe i högra hörnet och sedan på Skapa användarkonto i rutan. För att skapa ett användarkonto krävs endast Namn, Mailadress och Företagsinfo.

Jag vill hyra ut mina mötesrum/kontorsplatser – hur gör jag?

Klicka på länken "Bli värd" längst upp till höger på startsidan och fyll sedan i informationen i formuläret och tryck på "bli värd". Efter det fyller du i information om det rum som du vill hyra ut och sparar.

Vad innebär det att vara värd på meetrd.se?

Du som värd har full frihet att styra hur du vill att ditt företags värdskap ska utformas, där ni endast släpper in de gäster som passar er och era lokaler. Ni kommer få en egen värdsida på vår hemsida där enbart er företagsinformation samt era mötesrum visa. Denna sida kan vara bra att länka till i olika kanaler och på er egen hemsida. Ett bra första steg är också att sprida ordet om att ni hyr ut era mötesrum i ert egna nätverk.

Som värd behöver du enbart hålla ett öga på din sida på meeterd.se eller i mailen för att hålla dig uppdaterad om vilka bokningar som är gjorda av era rum. Därefter kan ni ta ställning till bokningsförfrågningarna. Faktureringen hanteras av oss på meetrd.se.

Läs mer om att vad det innebär att vara värd under ”Så fungerar det”.

Jag vill hyra ut mötesrum via meetrd.se! Vad kostar det?

Att skapa en profil på meetrd.se kostar ingenting, och det finns heller inga krav på bindningstid eller antal godkända bokningar. Du väljer själv hur du vill använda er sida och vem ni vill bjuda in till ert kontor. Meetrd.se hanterar all fakturering, och för det tar vi 18% i kommission på uthyrningskostnaden. Du som värd kan alltid anpassa priset för gästen när du godkänner bokningen, och om du väljer att inte ta betalt så gör inte vi heller det!

Jag har fått godkänt på en bokningsförfrågan men har nu fått förhinder. Vad gör jag nu?

En bekräftad bokningsförfrågan innebär att gäst och värd har ingått ett avtal om uthyrning. En gäst kan dock utan särskild anledning avboka ett möte fram till mötets start, om inte annat anges från värden på rumssidan. Vid problem med avbokning eller övriga frågor kring detta ring 073-987 86 27.

Hur avregistrerar jag mitt konto?

Skicka ett mail till support@meetrd.se så hjälper vi dig att avregistrera ditt konto.

Var vänder jag mig om jag har frågor om fakturering?

Då är det oss på Meetrd som du vill prata med! Oss når du på support@meetrd.se eller 073-987 86 27.

Finns det något krav på att gäst och värd ska träffas i samband med mötet?

Nej, det finns inga krav när det gäller hur gäst och värd väljer att interagera. Däremot är man som värd ansvarig för att förse gästen med all information och instruktioner för att kunna genomföra det bokade mötet. Vi uppmuntrar dock både gäst och värd att ta chansen att nätverka i samband med mötet!

Vad kan jag räkna med ingår i min bokning?

Värden ansvarar för att all den tekniska utrustningen som finns med i beskrivningen av rummet finns på plats under mötet. Om du har några funderingar så kan du alltid kontakta oss på meetrd.se eller ringa till företagets växel.

Kan jag använda mitt värdkonto för att boka mötesrum?

Nej, för att boka rum behöver du registrera ett användarkonto. Det sker automatiskt första gången du genomför en bokningsförfrågan på ett rum. Därefter kan du logga in på ditt uppskapade användarkonto för att visa eller hantera dina bokningar och personliga information.

Kan jag boka ett rum som privatperson?

På meetrd.se är det företaget i fokus. Vi förmedlar mötesrum företag emellan och tror därför att du har ett registrerat företag. Om du är intresserad av att boka ett rum för din hobbyförening exempelvis kan du registrera dig med information om er förening som företagsbeskrivning. Observera att varje värd tar ställning i om de vill låna ut sina rum till er, och de i många fall prioriterar ur egenintresse. Dock är det självklart värt att försöka!